söndag 4 februari 2018

träning

Helg igen. En dag i soffan, en dag på gymmet. Söndagsyoga. Det är olika yogis, de är två som delar på söndagarna. Hon, som var förra söndagen, gillar jag bättre än denna. Dagens yogi vill jag knappt ens kalla yogi. Hon kändes mer som en gymnastiklärare, som lärt sig lite om yoga. Det var väldigt oyogiskt, hon nämnde knappt positionerna vid deras rätta namn. Dessutom hade hon en nervös röst. Röst är viktigt i min bok. Först blev jag lite irriterad, men sen bestämde jag mig att jag var där för min egen skull och minsann skulle njuta av att röra på min kropp och då kändes det bättre.
Veckan som kommer ska jag påbörja träningen inför halvmaraton i september. Det finns några andra lopp som också lockar, men de är som mest på en mil. Jag tror det blir ett 5 km, 3 millopp och så avsluta med halvmaran. Känns görbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar