tisdag 30 januari 2018

Skiten före skiten

Men alltså, jag måste skriva om det här.
Förklimakteriet. Så jag ska alltså inte bara genomlida ett klimakterie, jag ska även ta mig igenom en himla massa år av oregelbunden mens, nattsvettningar och ständig pms innan?! Alltså, det här är ju inte okej. Vi kvinnor borde fan få medalj för allt vår kropp får oss att stå ut med!

För visst verkar det som att det är detta som är på gång. Jag fyller ju trots allt 44 i år. Nattsvettningarna har jag trott berodde på min medicin, men de kommer lite då och då. Mensen har, som sagt, börjat bli oregelbunden efter att ha haft en extremt jämn cykel, förutom åren med p-stav, men de räknas inte. Nu har jag dessutom åkt på mellanblödningar. Jaha, och så pms:en då, som att det inte räcker med att vilja dra nåt gammalt över sig en gång i månaden?
Nu har jag sett tips på vad man kan stoppa i sig för att lindra skiten, så det känns som att min dosett (hej tant!) kommer bli uppdaterad framöver.
Suck. Jag har i alla fall bokat tid hos gyn, får se vad de säger också. Och om jag har kvar mitt myom. Kanske ska ta och ta bort hela skiten på en gång? Eftersom jag ändå inte ska ha barn och det lär vara för sent nu hursomhelst. Tål att tänkas på.

2 kommentarer:

  1. Jag har köpt 5-HTP, Tryptofan och Melatonin på Vitanetshop, om det är ngt du funderar på att köpa. Snabb service och inte så dyrt (de importerar fr Holland).

    SvaraRadera
  2. Toppentips, tack! Melatonin brukar jag köpa på mig i USA, men det andra!

    SvaraRadera