söndag 10 december 2017

hemmasöndag

Varvar hemmafix med pauser i soffan. Jag blir fortfarande helt slut av att vara uppe och aktivera mig, men hostar inte lika mycket som förut. Fortfarande är jag skakig som en koffeinstinn kontorist, men det blir bättre, jag känner det.
En sak önskar jag och det är att J kunde engagera sig lite mer i hemmet. Att vi kunde fixa tillsammans. Men det är svårt. Vi är väldigt olika när vi ska göra saker. Han vill tänka, ta tid på sig, ser ofta svårigheterna, fastnar på detaljer. När jag har kommit på något vill jag göra det på en gång. Tänker att det är väl bara att testa, blir det fel får vi göra om. Ser helheten.
Därav vårt första egentliga gräl i somras, i samband med målningen.
Har ni läst "omgiven av idioter"? Jag är gul. Han är blå. Gissa om vi krockar...

Men det är egentligen ett ickeproblem. Det funkar rätt bra ändå, med fixet. Tur att vi har hyfsat lik inredningssmak i alla fall. Hade ju varit jobbigt om nån av oss var rysch-pyschstuket.

Nu tänkte jag ta fram symaskinen. Wish me luck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar