lördag 26 augusti 2017

sovmorgon och allmänna funderingar

Hur underbart är det inte att vakna till, gå upp på toa, för att sedan gosa ner sig i sängen igen. Så länge man vill!
Får inte jag göra detta minst en dag på helgen, så blir jag olycklig. Som tur var fick jag göra det idag. Jag sitter fortfarande med pyjamasbyxor på, men ska väl snart byta dem mot ett par tights. Planen är att ta en kortare (typ 4 km) powerwalk idag, eftersom jag sprang igår. Ska få till att springa imorgon också, har jag tänkt, någonstans mellan frukostbio och grillmiddag ute hos faderskapet.
Nästa vecka tänker jag gå till och från jobbet. Mitt SL-kort har gått ut och jag tänker testa reskassa istället för 30-dagars. Ska ladda med 500 och se vart det räcker. Har ju även tänkt transportspringa en del, så det kanske är dags att packa upp löparryggsäcken!
Något annat jag funderar på är att äta mer vegetariskt. Eller lakto-ovo, om man ska vara noga. Men i alla fall utesluta köttet mer. Det är inte helt lätt så länge jag håller mig till den här kostplanen, men nån gång är jag väl klar. Jag vill ju gå ner ungefär lika mycket till, men det kommer nog att ta sin tid. Målet är väl att vara klar till jul, det är i alla fall möjligt. Om jag sköter mig. Vilket jag kanske inte kommer att göra i Vegas, men där är målet att i alla fall stå still. Göra bra val och röra på mig. Joggingskorna ska packas ner. Herregud, det är bara drygt en månad kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar