torsdag 8 juni 2017

toppen och lite äsch

Jag fick det. Det är skitkul och lite läskigt, för det är inget glassarjobb. Det handlar om att rulla upp skjortärmarna och ta i, men jag gillar ju det. Gillar att vara underdog, få vara med och bygga något. Få vara del av ett team, som i alla fall vid första anblicken verkar bli ett riktigt bra ett.

Men så var det ju det där andra. Att säga upp sig. Det mottogs väl inte med jubelrop direkt. Och jag förstår dem. Det är inte alls bra timing, med semestrar och elände i sikte. Så det var jobbigt, jag som avskyr att vara till besvär och att göra andra besvikna. Fast vad fasen. Jag måste ju faktiskt tänka på mis själv i första hand. Tretusen mer i lön, gångavstånd till jobbet, slippa jobba solo. Få fokusera på den del av jobbet jag tycker är intressantast. Bra kollegor, vad det verkar.

Nu sova och kurera förkylning.

6 kommentarer: