lördag 10 juni 2017

skolk och samvete

Skolkar från kören idag. Jag är förkyld, men kanske inte så förkyld att jag inte skulle kunnat vara där. Men jag behövde en paus. Ett break, det har varit mycket den här veckan, både i tid och i sinne. Jag är fortfarande lite stressad över att inte riktigt veta hur det ska lösa sig i augusti, men jag vet att det gör det. På något sätt.
Jag vet att jobbet jag fått inte är easy peasy alls, men jag hoppas verkligen att den minskade restiden och att slippa gå på schema, kommer att avhjälpa den här förlamande tröttheten. Att gå ner i vikt och komma i form gör nog sitt till och det blir också lättare när jag har jobbet nära.

Förut fick jag alltid dåligt samvete när jag tog sådana här fridagar. Det får jag fortfarande, men inte lika mycket. Jag vet ju att jag behöver dem för att inte krascha totalt. Det trista är väl att jag känner att jag måste överdriva fysiska besvär, men jag litar inte på att andra förstår. Eller att de accepterar det. Har man inte de här problemen så är det svårt, jag fattar det. Och så blir det att jag hittar på lite istället och får dåligt samvete för att jag inte är sanningsenlig. Men vad fasen. Jag vet ju att jag behöver det, så nu släpper jag det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar